Terppa populat~ En odottanut tälläistä löytäväni… XD
Mäkin siskoni kautta tutustuin OP:en~ Ja suomenkielen taitoni ovat niin ja näin~ X,D
Mäkin siskoni kautta tutustuin OP:en~ Ja suomenkielen taitoni ovat niin ja näin~ X,D
Itellä alko onepiece villitys ku äiti osti syntymäpäivälahjaksi muistaakseni 14. kirjan. Itkuhan siinä pääsi ku luki niitä suomennuksia joten päätin rueta kattoon animea. Innostus lopahti huonolaatusten videoiden ja tyylin takia. Alotin sitte uudestaan noin vuoden päästä ja kattoin joka ****:n jakson putkeen. x) Sittemmin rupesin löytämään englanninkielisiä mangalinkkejä ja rupesin niitä lukemaan siitä mihin anime oli tössänny. Koukussa .<3
PS. Haluaako joku pelata diablo kolmosta? ^^ Kavereilla on töitä eikä ne saa oikein sitä normalia vedettyä läpi. Ilmotelkaa ihmeessä.
Kiitos kehusta ^^ Musta on jännää uudelleenlukea osia myös TLK-nurkkien takia, repeän aina niille samoille vitseille. Lisäksi on kutkuttavaa lukea kuinka joku on aikoja sitten kysynyt vaikkapa Nereidisaaresta ja Oda vastaa vaan, että aikanaan näkyy. Ja missäs juuri oltiinkaan nykytarinassa~
Ollos hyvä. ^^ Jos tilaa ja rahaa olisi niin kyllä sitä tulisi varmasti sijoittettua enemmän rahaa tähän harrastukseen ja sivutuotteisiin. Mutta kun ei, niin ei.
Parasta OP:n suomiversiossa on omasta mielestä se että käännökset on ensinnäkin pirun hauskoja, plus sillä lailla laadukkaita että melkein mitään käännösvirheitä ei ikinä ole. Kun netistä löytyvät englanninkieliset käännökset on aina vähän niin ja näin niin odotan aina innolla uusien lukujen suomennoksia että sitten näkee mitä "oikeasti" sanottiiin…
Sama juttu mulla. Pidän todella paljon suomennoksesta ja erityisesti sen sujuvuudesta. Aluksi yleensä ottaen tuntui oudolta lukea mangaa suomeksi. Siis ihan rienausta! Mutta tottuuhan siihen, ja kun vaihtoehtona on lukea netistä englanniksi sutta ja sekundakäännöstä, niin, joo.
Terpsulit! Ja suomenkieli sujuu oikein hyvin. :)
Itellä alko onepiece villitys ku äiti osti syntymäpäivälahjaksi muistaakseni 14. kirjan. Itkuhan siinä pääsi ku luki niitä suomennuksia joten päätin rueta kattoon animea. Innostus lopahti huonolaatusten videoiden ja tyylin takia. Alotin sitte uudestaan noin vuoden päästä ja kattoin joka ****:n jakson putkeen. x) Sittemmin rupesin löytämään englanninkielisiä mangalinkkejä ja rupesin niitä lukemaan siitä mihin anime oli tössänny. Koukussa .<3
Minulla taas on tuo manga ollut se koukuttava tekijä. OP:n jaksoja olen tainnut katsoa jotain kaksi tai kolme. Tyssäsi juuri siihen laatuun. Voisi joskus kokeilla löytyykö nyt parempana jota jaksaisi jopa katsoa.
Mikäli sikäli se jotakuta kiinnostaa, niin 62 on ilmestynyt. Ainakin Helsingissä. Taisi tosin olla kaupoissa jo viime viikollakin…
Ai nytkö se sitten ilmestyi, mahtavaa! Täytyy käydä huomenna poimimassa mukaan töiden jälkeen kun kerran palkkaakin tuli~
Onnea kaikille ylioppilaille! Kestäkään juhlakaluna muutama tunti ja sitte pääsee rellestämään!
Herätys! Miten meni juhannus? :)
Töissä.
Muthei, tuplapalkka~
I am thinking about learning Finnish or starting to
I'm finding out your guys bullshit
you won't be able to hide in here anymore
@The:
I am thinking about learning Finnish or starting to
I'm finding out your guys bullshit
you won't be able to hide in here anymore
Do it. Do it now.
Good luck with that.
This language is a brutal bitch to go through.
guys what do I do
lacasina teach me finnish
@The:
guys what do I do
lacasina teach me finnish
Alright. Private tutoring lessons start from 100$ per hour.
My sexy secretary will handle the reservations.
hyvaa iltaa
…....
......
............................
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
mika sinun nimesi on?
I want to learn the Finnish too.
Let's all do the Finnish
in a conga line
Morjernsta kaikki suomalaiset! Mukavaa päästä vihdoin puhumaan äidinkielellään täällä. Mitä mieltä muuten ootte voluumi kuusinelosesta?
Oho, mitä täältä löytyykään. Mahtavaa
Morjensta.
Tämän ketjun tarkoitus olisi kai julistaa ylpeyttä kotimaastamme ja äidinkielestämme, mutta suoraan sanottuna… en tiedä voinko enää olla ylpeä siitä että olen suomalainen. :sad:
Olen käynyt lukuisissa kotimaisissa nettisivuissa ja yksi asia, joka on erityisesti pistänyt silmään on aivan käsittämätön valituskulttuurimme! Kävin tuossa pari viikkoa sitten iltasanomien sivuilla lukemassa Snowdenin tapauksesta, ja mitä kommenteissa sanottiinkaan? Niissä syytettiin Snowdenia pelkäksi huomionkipeäksi narsistiksi, joka ei edes tajunnut mitä oli tekemässä asettuessaan Amerikkaa vastaan! Siis aivan raivostuttavaa tuommoinen! Jätkä jättää hyvin maksavan työpaikan ja tyttöystävän Havaijilla, riskeeraten vapautensa ja jopa henkensä paljastaakseen maailman mahtavimman suurvallan rikokset omia ja muiden maiden kansalaisia kohtaan, ja joillakin helvetin juopottelevilla kusiaivoilla täällä Suomessa on oikeasti munaa väittää että hän teki sen pelkkää huomionkipeyttään?! Käsittämättömän sairasta touhua! Ei voida olla sitten yhtään kiitollisia hänen uhraustaan kohtaan, niinkö se on?
Toinen asia mikä meikäläistä hävettää maastamme on rasismi! Olen jo puhunut tästä hieman AP:n rasismiketjussa ja minun on kai pakko myöntää että ymmärrän (internetin perusteella) valtavan rasistienimmistömme mielipiteitä ainakin hieman. Suomi on yksi maailman turvallisimmista maista joten onhan se ymmärrettävää, ettei tänne haluta muslimeja pommittamaan tai raiskaamaan naisia! Mutta pitäähän meidän nyt ymmärtää etteivät kaikki muslimit ole terroristeja! Myönnän ettei minulla ole aavistustakaan tarkoista prosenttiluvuista ääri-islamistien suhteesta muslimeihin koska netistä on niin helkutin hankala saada puolueetonta tietoa, mutta meidän pitäisi keskittyä tuhoamaan ääriryhmät eikä koko Islamia! En väitä tietäväni absoluuttista ratkaisua tähän ongelmaan, mutta toivoisin ettemme olisi Arabimaiden kurkuissa ainakaan ennen kuin kaikki mahdolliset vaihtoehdot on käyty läpi.
Jotenka mitä mieltä te olette? Jos olin mielestänne väärässä kummassakaan asiassa, olisi kiva kuulla miksi.
@Light:
Olen käynyt lukuisissa kotimaisissa nettisivuissa ja yksi asia, joka on erityisesti pistänyt silmään on aivan käsittämätön valituskulttuurimme! Kävin tuossa pari viikkoa sitten iltasanomien sivuilla lukemassa Snowdenin tapauksesta, ja mitä kommenteissa sanottiinkaan? Niissä syytettiin Snowdenia pelkäksi huomionkipeäksi narsistiksi, joka ei edes tajunnut mitä oli tekemässä asettuessaan Amerikkaa vastaan! Siis aivan raivostuttavaa tuommoinen! Jätkä jättää hyvin maksavan työpaikan ja tyttöystävän Havaijilla, riskeeraten vapautensa ja jopa henkensä paljastaakseen maailman mahtavimman suurvallan rikokset omia ja muiden maiden kansalaisia kohtaan, ja joillakin helvetin juopottelevilla kusiaivoilla täällä Suomessa on oikeasti munaa väittää että hän teki sen pelkkää huomionkipeyttään?! Käsittämättömän sairasta touhua! Ei voida olla sitten yhtään kiitollisia hänen uhraustaan kohtaan, niinkö se on? http://fc05.deviantart.net/fs70/f/2011/146/a/1/_rage__by_soulnova-d3hagz8.gif
No joo tosta Snowdenista oon kyllä aivan samaa mieltä, mies tekee moraalisesti oikean ja epäitsekkään teon paljastamalla kuinka likaista peliä maailman mahtavin valtio pelaa palvellakseen omia itsekkäitä tarkotusperiään, en muutenkaan perusta oikeastaan patriotismista ja nationalismista muutenkaa, mielesteni molemmat ovat kuvottavia aatteita jotka useimmiten tuottavat enemmän tuskaa muille ku vähemmälle hyvää.
Monet halveksuvat Snowdenia koska hän pakoilee 'vihollis valtiossa' eikä antaudu suosiolla 'oikeudenmukaiseen' oikeidenkäyntii selittämään tekojaan, jos jenkit saa Snowdenin kiinni hän katoaa jonnekin loukkoon ja sinne hän jää ellei suoraa oteta nirriä pois. Täytyy kyllä nostaa hattua hänelle rohkeudestaan, hänen elämänsä hän on pilannut mutta uskalsipa tehdä jotain mitä hän koki oikeaksi, jenkit huuta häntä petturiksi mutta minusta hän on kyllä sankari. Nää suomalaiset snowden vihaajat on kattonu turhan paljon hollywood leffoja liian tosissaan ja saanu yhdysvalloista vähän turhankin ylistävän ja täydellisen kuvan, en sanoisi jenkkejä miksikään roistoiksi mutta kyllä he kaikessa laittavat itsensä aina etusijalle, maat saavat palaa ja kärsiä kunhan siitä jotain oma maa hyötyy.
Toinen asia mikä meikäläistä hävettää maastamme on rasismi! Olen jo puhunut tästä hieman AP:n rasismiketjussa ja minun on kai pakko myöntää että ymmärrän (internetin perusteella) valtavan rasistienimmistömme mielipiteitä ainakin hieman. Suomi on yksi maailman turvallisimmista maista joten onhan se ymmärrettävää, ettei tänne haluta muslimeja pommittamaan tai raiskaamaan naisia! Mutta pitäähän meidän nyt ymmärtää etteivät kaikki muslimit ole terroristeja! Myönnän ettei minulla ole aavistustakaan tarkoista prosenttiluvuista ääri-islamistien suhteesta muslimeihin koska netistä on niin helkutin hankala saada puolueetonta tietoa, mutta meidän pitäisi keskittyä tuhoamaan ääriryhmät eikä koko Islamia! En väitä tietäväni absoluuttista ratkaisua tähän ongelmaan, mutta toivoisin ettemme olisi Arabimaiden kurkuissa ainakaan ennen kuin kaikki mahdolliset vaihtoehdot on käyty läpi.
Tää rasismi on aika pirun hankala aihe käsitellä, täytyy myöntää että itsellä on joitain ongelmia islamin kanssa ja siitä useassa paikassa seuraavien 'oireiden' ilmentyessä. Ensinnäkin Islam ei oikein vaikuta kannustavan suvaitsevaisuuteen ja ei taida olla yhtään islamilaista maata missä olisi hyvä olla kristitty, toisaalta naisten asema useissa islamilaisissa yhdyskunnissa hiukan kiukuttaa. Toisaalta en ole iso uskontojen ystävä muutenkaan, olen ateisti ja mielestäni ihmiset tekevät välillä uskonnon takia varsin raakoja ja mielivaltaisia päätöksiä. En haluasi yleistää muslimeita ja vaikka 90% heistä olisi maltilissia ja samanlaisia jamppoja kuin kaikki muutkin niin se loput 10% jotka ovat edemmän tai vähemmän vauhkona uskontosa edestä voivat olla jokseenkin arvaamattomia.
Kristinusko on maallistunut voimakkaasti euroopassa viimeisten vuosien aikana, monet ovat vain nimellisti kristittyjä vain tavan vuoksi mutta muslimit yleisesti ottavat uskonsa vakavammin. Vaikka islam,kristinusko ja juutalaisuus ovatkin saman uskon eri haaroja on esimerkiksi luterilaisuuden ja islamin välillä huomattavia eroja miten niihin kuulutaan.
Mutta olet myös oikeassa siitä että suomalaiset ovat rasisteja ja myöskin erittäin homovastaisia, Suomi on jossain asiassa edellä esimerkiksi koulutuksessa ja tasa-arvossa (naisten palkat tois.) mutta jotkut asenteet ovat kuin 1930 luvulta.