I have for a long, long time wanted to make the Finnish thread, so here it is. And since we in now days have in AP some more Finns than we had before this might even work out. Welcome to talk about Finland or talk in Finnish…
Have fun ^^
I have for a long, long time wanted to make the Finnish thread, so here it is. And since we in now days have in AP some more Finns than we had before this might even work out. Welcome to talk about Finland or talk in Finnish…
Have fun ^^
hahaa, you went and did it! smashing.
nyt tähän voisi sanoa jotain varsin fiksua. eh.. moi.
Ei sen tarvi aina niin fiksua olla ^.~ Ja pitihän tämä tehdä kun suomi-immeisiä alkaa olla täällä niin huimasti.
'huimasti' on juuri oikea ilmaisu. ainakin viisi kappaletta. (krhm, olin ensimmäinen. röyhistää rintaa)
no jos mä sanon sitten jotain vähemmän fiksua:
tervasnapsi.
<< >> You aren't saying anything behind our backs are ya? lol jk, bye.
<< >> You aren't saying anything behind our backs are ya? lol jk, bye.
Of course we are. Just kidding ^^ Well at least we arenâ€t saying anything that we couldnâ€t say in English either.
I'm so terribly envious! Wish, I would understand Finnish. :laugh:
Hmm… Yxe kaxe neiä moåö! :P
I'm so terribly envious! Wish, I would understand Finnish. :laugh:
Well, just stay around and we will teach you everything there is to know about Finnish language
Arigatou, that would be greatly appreciated. :laugh:
like all the dirty words and other important stuff.
like all the dirty words and other important stuff.
Starting to learn a language by going through swear words isn't a bad idea. But do not never trust a random Finnish person teaching you a word or two, I've heard few funny stories regarding this. But of course, we aren't random.
Dirty words are best part of any language, arent they? ^^
Finnish eh? Your Ducktales theme is hilarious.
How many Finnish members we even have here anyway? Me, Riksu, Mariana, Tongari and Arksa, right? …that makes five. Yoska and the gals XD.
Should write in Finnish… can't do it.... should write in Finnish... can't do it!
By the way, what's the moderators' stand? Can we speak here with full of our heart even though nobody of you can't understand.
Yoska and the gals
Cute ^^ So far maybe here is just five of us, but who knows, that might change…
In Language Threads are rules how this thing should work. And since we are so respectable members of AP we can be trusted to use some self control in what we write in here. Right? And if things go totally wrong and there is something we cant handle ourselves we can always PM mods.
Niin ja jostain syystä täällä on kyllä niin tottunut vääntämään englanniksi, että suomikirjoitus tuntuu vähän… oudolta(?). Mutta katsotaan miksi tämä tästä kehittyy.
yoska, you are such a pimp.
but i think here's a couple of more finns lurking around the shadows, they just aren't being very active.
we are respectable members? hahaa. anyway, yeah, i don't think there's going to be much of a drama going on, since you know. we're finnish.
ja kyllä se kato siitä lähtee kulkemaan.
Once a pimp, always a pimp, I guess.
We need some kind of a topic here though, something to talk about. It wouldn't be talking in Finnish just for the sake of it. This seems to bend so much easier by Swedes… :stupid:
Ehdotuksia?
Voisihan sitä vaikka turinoida vakavammin esim. miten löysi OP:n ja AP:n. Mistä tykkää OP:ssä, mitä mieltä hahmoista. Animen ja mangan erot… Vähemmän vakavasti sitten mikä on lempiruoka, sukkasuosikit, suosiiko vaaka- vai pystyraitaa... Aiheitahan piisaa, avautumisen määrää rajoittaa vain jos kone viedään käsistä.
*Prkle, ei kai me anneta ruottalaisen voittaa tässäkin ^.~ *
hemmetti, länsinaapurit jauhaneet jo 20 sivun täydeltä.
mutta kyllä mekin vielä. OP aina vallan hyvä puheenaihe, sitä vartenhan täällä kai ollaan.
ja pystyraita>vaakaraita.
gabba gabba hey.
Tässähän ihan sisäinen nainen herää - tuommoset vaakaraidat pistävät näyttämään lihavalta. Pystyraidat siis!
Käyhän tämäkin aiheeksi: kaksikuukautta siviilipalvelukseen ja eikä palveluspaikkaa tiedossa. Pitäisin suhtautua positiivisesti, mutta ei millään pysty. Yksinkertaisesti sapettaa koko homma. No eihän tässä onneksi meikäläisellä ole minnekään kiire…
hitto, minähän olen käyttänyt vaakaraitaa tänään koko päivän. enkä edes tajunnut sitä.
ahhahaa, sen pienen sisäisen naisesi olisi pitänyt herätä jo aiemmin, niin silloin ei olisi tarvinnut edes pohtia mennäkö asepalvelukseen!
(olenko luvattoman laimea vai olenko luvattoman laimea..)
mutta käh, ei kovin hyvältä kuulosta. mutta jospa maailma olisi kyllin auvoisa suodakseen sopivan paikan. mitä siitä muutes tapahtuu jollet kertakaikkiaan löydä mitään?
Vanha kunnon vetoaminen ruottalaisten paremmuuteen näyttää avanneen tietä turinoinnille ^.^
Mutta juuh, meikällä ei vissiin ole sisäistä pikkunaista olleenkaan kun en pahemmin välitä miltä näytän oli sitten pysty-, vaaka- tai vinoraitaa. Kunhan vaan on mukava päällä. Sukat on kivoja, varsinkin kun pysyy varpaat lämpimänä, mitä villaisemmat ja pidemmät sen paremmat ~ seksin tappajat siis ^^
Aika kökköä ettei siviilipalveluspaikkaa ole tiedossa. Onko sivaripaikoilla jokin rajoite millaisia niiden tulisi olla vai käykö mikä vaan? Onko olemassa jotain öh, "sivariliittoa" tai vastaavaa mistä voi saada apua ongelmatapauksissa?
Kaikki paikat jotka eivät liity vanhuksiin, lapsiin, vaippoihin tai toimistoihin viedään heti nenän edestä. Meinasin päästä Suomen Linnaan - olisi ollut järkyttävän hieno paikka asua - mutta jos museoon tai kirjastoon pääsis, niin en valittaisi.
Pitäis olla semmonen paikka jossa jaksais olla vuoden palkatta. Meinasin alunperin yrittää laskuvarjojääkäriksi… mut kyl tää on parempi. Armeijaa tätä poikaa ei enää saada vapaaehtoisesti. En sitte ymmärrä niit kauniimman sukupuolen edustajia jokka sinnä itteänsä tyrkyttää.
no jopas. halvatun byrokratia kun puristaa pienen ihmisen rattaisiinsa.
mutta kyllä se kato siitä. olen se minäkin tehnyt kohta puoli vuotta töitä palkatta, ja mitäpä tässä, eipä tässä mitään.
hitto en kyllä armeijaan menoa edes harkinnut silloin aikoinani, kun helpommallakin pääsee. hehee.
vellipojalla lähtö palvelukseen ensi tammikuussa. mitähän siitäkin tulee?
mutta hei! sukat! kyllä! ei tässä maassa selviä talvea, tai edes syksyä, ilman villasukkia, ihan rakkaus. siirryin tänä vuonna suoraan täysin sukattomasta elämästä villasukkiin. ei normisukilla pääse mihinkään. se on kaikki tai ei mitään!
ja kuka tässä nyt kutoa osaisi, paitsi meidän mummo, onneksi.
I knew finnish is evil, but … you're ruining my dreams of learning finnish xD
Armeija! Hui, onneksi ei ole pakko moista laitosta kokea. En ole koskaan edes harkinnut armeijan käymistä. Puistattaa ajatuskin.
Ja vielä villasukista, kunnon pässinpökkimät <3
I knew finnish is evil, but … you're ruining my dreams of learning finnish xD
How could we ruin it, finnish is easy, even we have learned it ^.~ If you seriously thinking about it, just do it. It has it hard spots, but then again in every language has those.
YEESH~
Molen Suomithreadia tänne jo odottanutkin kun ei enkku oikein luista enkä pääse ilmaisemaan itseäni tarpeeksi ja tulee vähän seinäruusunen-olo. xD
How could we ruin it, finnish is easy, even we have learned it ^.~ If you seriously thinking about it, just do it. It has it hard spots, but then again in every language has those
But isn't finnish one of the most difficult languages? @_@ I read that somewhere.
Ai kamala kun päätä särkee ja on paha olo, kävin katsomassa Liikkuvan Linnan ja tuli syötyä karkkia senverran paljon että nyt iski sokerikrapula. Mutta sainpas dyykattua leffateatterista pulloja kivasti, kattoivat vaan vartijat ja myyjät vähän kummasti kun yksi tutkii innoissaan roskiksia sellasten hedelmäpussien kera.[muistakaa kato lapset hygienia ] On miullakin harrastuksia mutta kun ilmaista rahaa saa niin…xD
Ehanaa kun tuli lisää OP-torrentteja, latauksen loppua odotellessa voisin mennä ottamaan torkut, josko pää paranisi sillä välin.
Miksi minä en hyödy sukista mitään kun jos on lämmin olen ilman sukkia mutta jos on kylmä, mummon kaksinkertaiset villasukatkaan ja 2 fleecepeittoa ei riitä pelastamaan hypotermialta. ;-;
Liikkuva Linna! Meikä tahtoo kanssa nähdä sen, mutta sitä päivää, että se päätyy tänne periferian elokuvateattereihin joutuu kyllä oottamaan jonkin verran, joskus joidenkin elokuvien kohdalla ikuisuus on oikeampi termi. Grrr. Saa nähdä päätyykö tuo milloinkaan tänne asti.
Guu~~~~ Uusin Conan oli tullut. Ja mukana oli Heiji Hattori ^^
kiva kiva… tere kaikille, olen Pesola, "nyyppä" löysin tän sivuston (Arlong Park) joku päivä sitten, ja tänään ehdin tulla tänne forumillekin... joten, moikka... niin ja ei kenelläkään sattuis löytymään semmoista Chibi Kuro Avataria?
[EDIT]: ainiin, ja kaikki suomalaiset jotka tän näkeen, niin käykää Manga Express Forumilla
kiva kiva… tere kaikille, olen Pesola, "nyyppä" löysin tän sivuston (Arlong Park) joku päivä sitten, ja tänään ehdin tulla tänne forumillekin... joten, moikka... niin ja ei kenelläkään sattuis löytymään semmoista Chibi Kuro Avataria?
[EDIT]: ainiin, ja kaikki suomalaiset jotka tän näkeen, niin käykää Manga Express Forumilla
Tervetuloa joukkoon!
Ja ei ole kyllä Kuro-avoja osunut silmiin chibinä tai muutenkaan.
no voih… no sille ei siiten voi mitään.... mutta kiitos kuitenkin... ^^
Hassua, luin Don Rosan sarjista ja siellä mainittiin viisas mies nimeltä Solon, ja muistaakseni HK:n subeista moinen henkilö löytyy. xD´
Nykyään kun luen Rosaa mieleeni tulee OP ja kun luen Op:tä mieleeni tulee Rosa. o_o Niissä on samantapainen ihana yksityiskohtainen piirustustyyli missä on kaikkea pikkupiperrystä ja ne kummatkin on oikke kunnon seikkailusarjiksia. w En vissiin ees tiedä mitään muuta seikkailumangaa paitsi OP. Ja seikkailulla meinaan sitä että mennään minne vaan milloin vaan välillä ilman sen kummempaa syytä tai päämäärää.(ellei One Pieceä-aarretta lasketa =D )
Tälläinenkin täällä. Suomesta ollaan ja tänään liityin ^^
Jos nyt jotain järkevääkin pitäisi sanoa, niin tietäisikö joku, maksaako se Helsingin tennispalatsissa oleva manganäyttely jotakin? Varmaan maksaa, joten paljonko?
And i'm also used to talk English, because i use many English forums :P
itsellä olisi ilmeisesti tarkoitus mennä ko. näyttelyyn huomenna, ja jos muistan oikein, se maksaa 6 euroa sisään.
liian laiska tarkistamaan, joten ampukaa vaikka polveen jos olin väärässä.
Okei, kiitos tiedosta.
Ja Pesola, kyllä noita Kuro avoja löytyy jonkun verran. Itse muutaman kuvan löysin, jotka varmaan avaksikin sopivat.
Sitten on pari isompaa jotka laitan linkkinä, ettei häiritse ketään.
http://i19.photobucket.com/albums/b169/Deofue/Kuro.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b169/Deofue/look_kuro2.jpg
Uh, se mitä televisiossa vilautettiin manganäyttelystä tappoin kiinnostukseni: hömppää. Säästäisin rahani mielummin elokuviin tahi museoon. Josta tuli mieleen, minkäslainen on tuo Liikkuva Linna? Taitaapivat tarjota vain päällepuhuttua täällä vanhalla torilla Turussa…
huah, tulin just kotia hellsingistä, ja oli se varsin komea näyttely kyllä.
ja kyllä minä ainakin maksan mielelläni muutaman euron päästäkseni samaan tilaan eiichiro odan originaalien kanssa. yritin kovasti estää päätäni räjähtämästä sen ajatuksen voimakkuudesta, ja saatoin jopa onnistua. otin myös kuvia ja koskettelin, joista kumpikaan ei liennyt olleen kamalan sallittua.
oo ja ostin kukunorista one piece-postikortteja ja trading cardseja, mitä hittoa ne nyt onkaan suomeksi. nyt voin kuolla onnellisena.
Riksu, ja se maksoi sen 6€?
Paljos Kukunorissa maksoi noi postikortit ja trading cardit?
Postikortit maksaa 1,2 euroa ja olisin itekin ostanut niitä mutta ne olivat vähän turhan värikkäitä miun makuun että olisi ne voinut jonnekin seinään läntätä.
…Kukunor? 0u0 Myydäänkö kukunorissa op-postikortteja? OO voihan hellanlettas sinne äkkiä sitten, puhuin äsken Blippon hinnoista ja korteista.
Suomessa myydään liian vähän op-aiheista kamaa, mutta narutokamaa piisaa. Odotan innolla sitä päivää kun kauppaan tuodaan op-chapterin 377 color spread, koska tahtoisin sen seinälleni, olen saanut tähän mennessä haalittua 3 spreadia vasta. Eeh ja ehkä sitä uusintakin voisi metsästää.
Kun minä yritin kosketella Odan tuotoksia, tuli vihainen vartijasetä valittamaan : D
itse asiassa mulle maksoi sisään 5 euroa, koska opiskelijoille ollaan armahtavaisia.
mutta normaaleille ihmisille se on sen 6 euroa.
ja ne postikortit, joita tosin oli vain yhdenlaisia, mutta ostin kaksi, jotta voin vaikka hukata toisen, maksoi euron kappaleelta, kuten trading cardsitkin, tai siis se neljän kappaleen paketti.
hahaa, mä olin niin ovelana että koskettelin vartijasetien näkökentän ulkopuolella. otin kuvankin siitä toisesta esillä olleesta color spreadista. enempää ei kehdannut, vaikka olisin halunnut.
hei osaakkonää kertoa minkänäkösiä kortteja ne oli? w että minkävärisiä, keitä siinä oli ja silleen…niin ja tietysti jäikö niitä sinne senjälkeen kun sin lähdit. x)
Kun menin ekaa kertaa sinne näyttelyyn, lampsin vaan ovesta suoraan sisään käymättä kassalla eikä kukaan sanonut mitään, ja kun seuraavan kerran menin sinne niin piti käydä hakemassa joku tarra kassalta. Onneksi sisäänpääsy on miulle ilmainen mutta vaikka olisin yli 18 luultavasti hakisin silti lastentarran sieltä, senverran vauvannaamainen olen että läpi menisi. :P
Aah äiti toi karkkia ja pitäisi lukea fyssankokeisiin mutta op-fanartin tekeminen menee koulunkäynnin edelle.
osaan toki.
siis ne postikortit vai ne toiset? no mutta selvitetään molemmat varmuuden vuoksi.
postikortissa tönöttää luffy, zoro ja nami. ja siinä lukee 'one piece'. mahtavaa.
niitä on vielä rutkasti jäljellä, siitä huolimatta että minä kävin paikalla.
ja ne trading cardsit näyttäs olevan italialaisia, kaikki hahmot varsin edustettuina, ja ne on sellasia hienoja hologrammisysteemeitä, joissa vaihtuu kuva kun niitä kääntelee, ja takana on erilaisia wanted-postereita eri tyypeistä.
ne myös haisee mielenkiintoiselle.
ja jäihän sinne niitäkin vielä muutama paketti.
harkitsin myös siellä 'metrossa' olleiden shonen jumpien tiettyjen sivujen kähmimistä.
ei mua saa enää päästää tollasiin paikkoihin.
odan originaalien kanssa.
Äh.. mmmm.. silti… no ei välttämättä täysin hömppää, mutta näissä tapahtumissa vois mennä enemmän pinnan alle: muun muassa esiteltäisiin enemmän lännessä tuntemattomia nimiä ja palkittuja sarjoja. Tämänlainen toisi harrastukselle enemmän pohjaa.
Mangan imago on vähän pyllystä - niin kauan kuin Dragonballia ja Narutoa mainostetaan parhaana mitä Japanilla on tarjota, ei tätä kukaan ota todesta. Se on vissi se.
Jessus. Vedän tätä kokoajan kauhean vakavaksi… meikäläinen taitaa olla aikamoinen ilonpilaaja, kellonympäri. Saa potkaista, kerran molemmille pakaroille, tekee vain hyvää. Kunhan vain saan pusun poskelle sen jälkeen. :happy:
osaan toki.
siis ne postikortit vai ne toiset? no mutta selvitetään molemmat varmuuden vuoksi.
postikortissa tönöttää luffy, zoro ja nami. ja siinä lukee 'one piece'. mahtavaa.
niitä on vielä rutkasti jäljellä, siitä huolimatta että minä kävin paikalla.
ja ne trading cardsit näyttäs olevan italialaisia, kaikki hahmot varsin edustettuina, ja ne on sellasia hienoja hologrammisysteemeitä, joissa vaihtuu kuva kun niitä kääntelee, ja takana on erilaisia wanted-postereita eri tyypeistä.
Ja liike siis sijaitsi tennispalatsissa? Siinä tapauksessa sinne sitten…w
Mietin vaan miten en nähnyt noita viime kerralla siellä ollessani vaikka kävin postikorttihyllytkin läpi. o___o
harkitsin myös siellä 'metrossa' olleiden shonen jumpien tiettyjen sivujen kähmimistä.
ei mua saa enää päästää tollasiin paikkoihin.
Myönnän, kähmin sieltä sen kukkoaiheisen color spreadin ja sitten yhden ihanan op-mainoksen missä oli makeat vaatteet kaikilla hahmoilla. Olen paha ja julma ja kiero mutta oli ihan pakko kääntää ne. T3T; Osasin sentään repiä ne sivistyneesti kokonaan irti, jotkut ovat repineet sieltä julisteita niin huonosti irti että puolet on jäänyt lehteen.
yoska, no niin oletkin ihan mälsä.
ei, mutta olet siinä kyllä oikeassa, että nyt kun japaniaa markkinoidaan joka paikassa, koska se on nyt niin kovin ah ja in, niin alkaa sitä vähän itseäkin nyppimään että kaiken maailman "waakawaiiihkuihku^___^" -fanitytöt kuvittelee että maailma on täytetty isosilmäisillä bishieillä, violetit kissat tulee juomaan maitoa portinpieleen ja kaikkialla on kirkkaita värejä ja kuplia.
mutta koska otat tämänkin taas liian vakavasti, niin potkasen. ja pussaan. mutta poskelleko vain?
nudge nudge wink wink
arska, jep, tennarissahan tuo. jollen nyt ihan väärin taas ole paikantanut, meikäläisellä kun toi suuntavaisto on yhtä hyvä kun zorolla.
perhana, olisi itsekin pitänyt kähveltää sieltä jotain. meinasinkin, mutta kaveri esti. niistäkään ole kun harmia.
R'a'amuuurepepepe ioioioioi muttinffe riiakiiionn
well, I tried XD
I only speak Portugese, English and a bit of spanish and german…
hehe, thats not finnish iceberg, sory to break your dreams of ever learning finnish… XD
Kiitosta Deofue... taidan käyttää noista jotain...
aöpaiyrl aöoiutötiuj gjgjg äpasourä suusuru gkoä kökkökaakka surisuri puur hjo hj oi hehe sojg käyti
..hahaa, harhautan ulkomaalaisia >D nyt ne saattaa luulla tuota suomeksi xD
Okei mua vaan väsyttää ja katson pitkästä aikaa elokuvia. w Valitsin kohteeksi Sleepy Hollow'n ja se maistuu hyvältä suklaan kera. Lisäksi saan siitä sairaita tai vähemmän sairaita doujisnhi-ideoita, vaikken kyllä koskaan sellaista aikaan saa… ._. huok. Olisi niin kiva tehdä sarjista.